• Updated

A teacher was misidentified in a caption with a story on Coolidge Elementary School in the Lansing section that appeared Wednesday. Kaeleigh Jamrock, a 5th grade teacher, is shown with her class. The Times regrets the error. 

A front-page story in Wednesday's edition about how to afford diabetes care in Northwest Indiana misidentified the gender of Koula Tsahas, director of pharmacy at St. Catherine Hospital in East Chicago. Tsahas is a female. 

A story in Sunday's edition misstated when Valparaiso's roundabout at Silhavy Road and LaPorte Avenue would be completed. The current phase of construction remains on schedule to be completed by the end of 2019, with the next phase of construction lasting six to eight weeks.

A Monday story previewing the Duneland Athletic Conference football season misstated New Palestine’s place in this season's playoffs. New Palestine moved to the south semistate and could play Valparaiso or Michigan City in the Class 5A state championship. The Times regrets the error. 

Due to an editing error, a story in Wednesday's edition about a man accused of sexually abusing a 14-year-old girl contained inaccurate information about when police began investigating the case. Police began looking for the girl after a relative reported she might be with the defendant in G…

A story in Sunday's edition included an incorrect nickname for a section of the Porter County Jail with padded cells.

A story in Friday's edition misstated details for the Big Latch On. The even is from 9 a.m. to noon Saturday at the Indian American Cultural Center, 8605 Merrillville Road in Merrillville. 

A story in the July 10 Griffith tab misstated the gaming days at Creative Comics. Magic the Gathering, a collectible and digital card game, is played every Friday and Sunday. Cardfight! Vanguard, a Japanese game with an anime tie-in, is played on Thursday. The Times regrets the error.

A story in Monday's edition about college athletes from Northwest Indiana listed the wrong high school and athletic year in college for Jake Armentrout. The Wheeler graduate redshirted this past season, his freshman year, on the Xavier baseball team. The Times regrets the error.

The Q&A with Cleveland Indians pitcher and Crown Point graduate Zach Plesac in Friday’s sports section misidentified Plesac’s father. Ron Plesac is Zach Plesac's father. The Times regrets the error. 

The Greater South Shore Conference final softball standings that appeared in Wednesday's sports section were incorrect. The correct standings are as follows: 1. Hanover Central (14-0), 2. Wheeler (12-2), 3. Griffith (10-4), 4. Bishop Noll (7-7), 5. Whiting (6-8), 6. Lake Station (5-9), 7. Ri…

A story in Sunday's sports section had the wrong starting time for Tuesday's Class 4A Chesterton Regional in softball. The game is scheduled to begin at 6 p.m. The Times regrets the error.

A photo caption on page A3 in Saturday's paper misidentified a woman featured in the photo. The woman's correct name is Blanche Boyce. The Times regrets the error. 

In the Skin Day Spa article in The Times Best of the Region section, which published May 19, the owner of the Skin Day Spa is misidentified. Her name is Rose Wright. The Times regrets the error.

A front-page story Monday about a man allegedly trying to shoot an Indiana state trooper with his own Taser misspelled the officer's name. He is Anthony Potesta. The Times regrets the error.

An article in Friday's paper incorrectly identified the time and location of the Hammond School Board's next public meeting. The board will meet at 6 p.m. Tuesday at Clark Middle/High School. The Times regrets this error. 

The contact information was inadvertently omitted from the listing for the Gabis Arboretum at Purdue Northwest in The Times Best of the Region section. It is  450 W. 100 North, Valparaiso, 219-462-0025, www.pnw.edu/gabis-arboretum. The Times regrets the error.

A story last week about the outcome of a trial in Lake Criminal Court contained incorrect information. Jurors deliberated for several hours before finding Major Wilson, 67, guilty of two counts of criminal deviate conduct, one count of sexual battery, one count of burglary and one count of c…

Marc Chase's Sunday column in the Forum section, "Hammond, Gary vote for spring awakening," should have noted that Jeffrey MacDonald is the Republican nominee for the Hammond City Council 3rd District race.

Love's Travel Station at 3150 Grant St. in Gary is currently only dispensing 87 octane fuel. A story on page A1 Saturday incorrectly stated the station wasn't selling any gas. The Times regrets the error.

An article in Thursday's paper incorrectly identified the district represented by Sen. Eddie Melton, D-Gary. The Times regrets this error.

A story Thursday included an incorrect age for a man charged in connection with a domestic battery in Munster. Nikola Kutansky, of Munster, is 32 years old. The Times regrets the error.

The photographs of three people arrested by police for possessing a large quantity of Fentanyl were incorrectly placed with the wrong story in print editions Saturday.

A story in Saturday editions incorrectly stated the year Shawn Magerski, 36, of Calumet Township, was killed. Magerski was shot to death Jan. 5, 2018.

The list of boys basketball players named to The Times All-Area Honorable Mention team in Sunday's sports section misidentified Lincoln Thomae's grade in school. He is a freshman at Victory Christian.

A story Friday about a Gary man sentenced for shooting at police in 2014 and dealing cocaine in 2017 requires corrections. Dwayne Gunn was sentenced to two six-year terms, to be served consecutively for a total of 12 years in prison. Also, police seized 112 grams of marijuana when they searc…

A story in Saturday’s edition incorrectly stated Joey Lax-Salinas was a member of the St. John Economic Development Committee. He was recommended for the job, but not appointed.

A story published in some editions Monday about Lamont L. Borom, 28, of East Chicago, being charged with conspiracy to obstruct justice contained incorrect information. The story should have said Borom was found not guilty last week of robbery, burglary and strangulation, but convicted of fe…

Gary Police Chief Richard Allen's full name was not included in a story that appeared in Friday's edition about the spike in homicides in Gary. 

A story in Tuesday's edition understated Gov. Eric Holcomb's recommended state funding increase for elementary and high school education relative to the House Republican 2020-21 budget plan. The governor is seeking $432 million more versus the $461 million proposed by the House GOP. Both bud…

The developers and consultants working on the proposed The Brooks at Vale Park, a 284 single-family residential complex in Valparaiso, have a combined 200 years of development experience.

A story in Sunday's sports section misstated the event Portage's Bobbie Russell won at the Duneland Athletic Conference gymnastics meet. She finished first on the vault.

A police officer's name was misspelled in a story published in Saturday editions. Hammond police Sgt. Christopher Gootee testified during a bond hearing for Elias Costello, who is accused of removing an ankle monitor while on pretrial release in several criminal cases. 

Andrean's Eric Goodes was misidentified in a box score from the 59ers' boys basketball game against Munster in Saturday's sports edition. The Times regrets the error.

The schedule of upcoming high school girls basketball games in the sports section has been misstating the start time for Saturday's Class 4A LaPorte semistate game between Hamilton Southeastern and Crown Point. The game is scheduled to start at 3 p.m.

A story in Sunday's edition should have included the name of Democrat Benita White-Arnold as a candidate for East Chicago city clerk.

Two stories, published Oct. 25 and Jan. 30, about Alex Hughes, the man charged in the Sept. 30 Hobart Walmart shooting, and his girlfriend, Shaqueta L. Wright, require clarification and correction. Police sought a warrant to search Wright's Gary home for Hughes' cellphone, any 9 mm firearms …

A story Thursday about a court hearing for a Valparaiso woman accused of kicking a toddler during an attack in Merrillville should have said a judge reduced bond. Lake Criminal Court Judge Diane Boswell reduced bond for Man-nisha Bowers from $150,000 surety to $50,000 surety or $5,000 cash d…

A story in Tuesday's sports section misstated the date of the regular-season girls basketball game between Crown Point and Kankakee Valley. It was Jan. 15.

It was incorrectly reported in Thursday's edition of the Casino Scene column that the $100 buy-in for the $42,000 slot tournament at Blue Chip Casino, Hotel, & Spa in Michigan City scheduled for Feb. 22 included overnight hotel accommodations. The buy-in does not include overnight hotel …

A story in Wednesday editions about murder charges filed in the homicide of David Carte, of Gary, requires clarification because of incorrect information contained in a probable cause affidavit. Carte was taken to a local hospital and transferred to Loyola University Medical Center in Maywood. 

A story in Wednesday's edition of The Times misstated which public notices no longer would be required to be published in local newspapers if House Bill 1212 is enacted at the Statehouse. It is sheriff's sale notices of foreclosed properties.

A list of candidates filing for office in Friday's edition misspelled the name of Dyer Town Council candidate Stevon Bell, a Republican running for the Ward 1 seat.

Special Offers & Events

Get up-to-the-minute news sent straight to your device.

Topics

News Alerts

Breaking News

Crime

Entertainment & Dining

Latest News

Local Sports

NWI Prep Sport News

Weather Alerts